woensdag 13 juni 2018

Vroegemensen


's Morgens komen de vroegemensen vergeten stukjes muur afslijpen, stopcontacten uithalen, afdekken, smeren, stukadoren, sausen. De woorden van de week.

Ik trek mij terug achter de stapels dozen om boze brieven te tikken naar de opdrachtgevers van hun bazen. De woorden van de week zijn weken te laat en mijn stapels dozen morren.
Om 06:45 dreig ik als een feeks met schadeclaims en daarna schenk ik de koffie uit.

De vroegemensen zijn eigenlijk vóórdefilemensen, verklaren ze: "Wij zijn zó vakbekwaam, wij worden uitbetaald in ongeslapen ochtenduren. De aanblik van de kringen onder uw ogen accepteren we als fooi." 
 
's Middag zullen de opdrachtgevers van de bazen misschien gaan bellen. Ik bouw een hoge toren van mijn stapels dozen. Om van af te blazen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten